Jak přesvědčit lidi, aby mi dali peníze

#

Abychom to měli genderově vyváženě, tentokrát začnu vzpomínkou na jiný peckovní céčkový seriál Xena… Za časů dávných 42 slavíky oceněných zpívajících bohů (2019), hrdinských velkostatkářů a pánů…

Úspěšně jsem dopsal svou knihu, o které jsem vskrytu a pod peřinou doufal, že to bude prostě revoluce. Že jakmile to čtenáři zmerčí, budou to chtít tak moc přečíst, že pravý oko bude číst levou stránku a levý oko zase pravou. Prostě sodoma gomora…  Jářku, nejsu ale úplný ťululum, a tak jsem si racionalizoval, že tak to pravděpodobně nebude. Chlapec může ale snít, ne? Doufal jsem, že to lidem pomůže, že je to pobaví a že mě to osvobodí od běžnýho zaměstnání výměny času za peníz.

Toho času jsem zápolil s prací. Učil jsem jazyky, a i když učení jako takový je super, nedá se to dělat osm hodin denně, a i kdyby to šlo, tak na Teslu nebo dům v Praze si tím člověk prostě nevydělá. To taky znamenalo, že jsem musel najít jinej způsob, jak vydělat peníze. No a knížka mohla být tím řešením. Jednou se napíše a je hotovo. Když se pak lidem zalíbí, můžou si jí koupit. Snadný.

Och… To byla vzrušující myšlenka… Byl jsem si ale dost dobře vědom toho, že pravděpodobnost týhle vize nebyla zrovna třeskutá. Otázkou v hlavě mi pak bylo, jestli se na to nevyprdnout. Tolik úsilí, tolik práce a vydělá se tím vůbec něco? Kdyby ne, má cenu to vůbec vydávat. Byl to konflikt mýho řekněme uměleckýho já a pragmatičtějšího byznys já. Byznys totiž musí generovat zisk, jinak je to ztráta času. Ne?

Sešel jsem se tedy se zástupcem jednoho nakladatelství a druhýho a ukázalo se, že to fakt nebude žádnej med. „Musel bys změnit název… S těmi sprostými slovy to nepůjde,“ bylo mi řečeno. To byl konec. Pak se ale něco stalo.

Vzpomněl jsem si na jeden ze svých oblíbených filmů. Limitless. Je to o tom, že Bradley Cooper se díky kouzelný pilulce stane z loosera borcem. Začíná jako neschopnej spisovatel a po jedný pilulce má bestseller napsanej. Pak tam ale říká: „Najednou jsem přesně věděl, co dělat. Nebylo psaní. Nebyly to knížky. Bylo to mnohem větší.

Uvědomil jsem si, že psát knížky kvůli zbohatnutí je nesmysl. To bych musel bejt J. K. Rowling a blonďatej nejsem… Kniha se píše proto, že máš co říct a já věděl, že kdybych to říct nemohl, v nějaký formě bych si to vyčítal do konce života. To mně úplně přehodilo myšlení.

Rozhodl jsem se tedy neoslovovat další nakladatelství a vydat si knížku sám, protože tak to zůstane tím, co jsem chtěl říct, a i když by to pomohlo jen hrstce lidí, stojí to za to. Mělo to ale pořád jeden háček…

Vydat knihu v malým nákladu přijde i tak na desetitisíce a ty jsem nazbyt neměl. Musel jsem teda vymyslet, jak získat finance, aniž bych se musel naučit hrát na loutnu a kulhajíce se na nějakej čas zabydlel na Karlově mostě. Řešení se nabídlo ve formě crowdfundingu přes platformu hithit.cz.

Jde vlastně o předprodej. Platforma slouží jako oznamovací tabule, kde řeknete, hele… chci udělat tenhle produkt a potřebuju na něj od vás tolik peněz. Když mi přispějete, dám vám za to tyhle odměny… Je to vlastně marketingová kampaň.

Tyhle kampaně mě zajímaly už delší dobu, ale bylo mi jasný, že sám to nedokážu, protože jsem byl prostě novic. Díky byznys setkávání Business Friends jsem ale znal Veroniku Honsovou alias Content Queen (s kódem ADAM10 dostaneš 10% slevu na její služby), která se přesně specializovala na obsahový marketing toho správnýho ražení: texty na web, komunikaci na sockách, články atd. S její pomocí jsme tedy dali dohromady první plán a texty k tomu, jak měla naše crowdfundingová kampaň probíhat.

Můžu vám říct, že to byl pořádnej zápřah… Psal jsem do médií, platil reklamy, byl akční na sockách, dělal videa, mluvil o tom atd. atd. Během kampaně se změnil obal i podtitulek knihy z „Neposer se – kniha pro chlapy „na „Neposer se – proč v povrchním světě chodit do hloubky,“ ale… nakonec se podařilo.

Knížka je venku a k dostání a kdykoliv ji držím v ruce vzpomenu si na všechny ty peripetie, kterejma jsem já a všichni, co mi cestou pomohli, museli prolízt. Celá tahle zkušenost byla takovým temným turismem do mých pochyb, nejistot a slabostí, ale jak rád říkám: tlak dělá diamanty. Dneska jsem rád, že jsem tím prošel a není mi už ani tak cizí říct: „Jestli mě chceš nějak podpořit, jdi na neposerse.cz a kup si knížku.“

 

Dobrůtky

Sleva 10% na služby Content Queen kód: ADAM10

Kniha NEPOSER SE: https://neposerse.cz/#why%20koupit-knihu

 

 

Buďme v kontaktu